dieta owsiana

Dieta owsiana – sposób na utratę zbędnych kilogramów

Odchudzanie to temat rzeka, a cudownych diet odchudzających jest bez liku. Większość z nich jednak bywa nieskuteczna, a nawet groźna dla zdrowia. Aby skutecznie, trwale i zdrowo zrzucić zbędne kilogramy, trzeba do tego podejść rozsądnie. Jedną z diet niewymagających zbyt wielu wyrzeczeń, a dających dobre efekty jest dieta owsiana. Co warto o niej wiedzieć? Dlaczego działa?

Dieta owsiana – na czym polega?

Dieta owsiana to tak naprawdę jeden dzień w tygodniu, w którym spożywamy wyłącznie owsiankę. Udowodniono, że stosowanie jej przez dłuższy czas pozwoli zrzucić kilka kilogramów. Płatki owsiane mają zaledwie 366 kcal w 100 g produktu. Aby przygotować naprawdę sycący posiłek, wystarczy przyrządzić połowę tej porcji. Zatem owsianka to niskokaloryczny, a jednocześnie syty posiłek skutecznie usuwający głód na dłuższy czas. Poza tym owsianka jest bogata w błonnik, zatem usprawnia perystaltykę jelit, czyści naczynia krwionośne ze złogów cholesterolu i obniża poziom cukru we krwi.

dieta owsiana

Dieta owsiana powinna jednak trwać nie dłużej niż jeden dzień w tygodniu, ponieważ nie posiada ona wielu zbyt wielu witamin. Spożywając wyłącznie owsiankę przez dłuższy czas pozbawilibyśmy się cennych składników odżywczych, co nie byłoby zdrowe.

Jak spożywać owsiankę na diecie owsianej?

Najlepiej jeść owsiankę nieco przetworzoną, ugotowaną na mleku lub wodzie czy też prażone z dodatkiem naturalnego jogurtu. Aby nieco urozmaicić owsiankę, można dodać do niej rodzynki, starte jabłko czy kandyzowany imbir. Dzięki temu owsianka nabierze smaku owoców i będzie smaczniejsza. Na obiad lub kolację można przyrządzić ją z dodatkiem warzyw, na przykład kalafiora, brokułu, marchewką lub suszonymi pomidorami. W formie przekąski można przygotować prażoną owsiankę z jogurtem i dodać do niej świeże owoce, na przykład kiwi, pomarańczę czy jabłko.

dieta owsiana

Stosowanie takiej diety raz w tygodniu przez dłuższy czas pozwoli nam schudnąć. Należy jednak pamiętać, że niezdrowe żywienie w inne dni tygodnia spowoduje efekt jo-jo, dlatego każdego dnia warto zwracać uwagę na to, co jemy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *