jak rzucić palenie

Jak rzucić palenie – praktyczne porady

Palenie papierosów to nałóg, który niszczy zdrowie nie tylko palacza, ale też bliskich z jego otoczenia. Szacuje się, że papierosy mogą mieć bezpośredni wpływ na rozwój jakichś 25 poważnych, śmiertelnych chorób, w tym raka płuc. Jak rzucić palenie i dlaczego warto to zrobić?

Dlaczego warto rzucić palenie?

Rzucenie palenia niesie za sobą same korzyści. Choć nie jest to łatwe zadanie, z czasem dostrzeżesz, na jak wiele dziedzin życia papierosy wpływały negatywnie. Oczywiście najważniejszym argumentem przemawiającym za tym, aby porzucić ten nawyk, jest nasze zdrowie.

jak rzucić palenie

jak rzucić palenie

jak rzucić palenie

Z badań wynika, że palenie papierosów wpływa szkodliwie na niemal każdy organ w naszym ciele. Poza tym stanowi główną przyczynę zgonów w wyniku gruźlicy. Co gorsza, palenie wpływa szkodliwie nawet na osoby niepalące. Szacuje się, iż każdego roku jakieś 600 000 osób niepalących umiera w wyniku palenia biernego. Mając więc na uwadze zdrowie własne, jak i bliskich osób, warto poważnie się zastanowić nad tym, jak rzucić palenie raz na zawsze.

Jak rzucić palenie?

Każdy, kto chociaż raz próbował rzucić palenie wie, jak jest to trudne. Nawet korzystanie ze specjalnych środków leczniczych czy profesjonalnych terapii na nic się zda, jeśli palacz nie posiada silnej motywacji do rzucenia palenia. Dlatego to podstawowy krok na tej drodze. Warto uzmysłowić sobie, jak niebezpieczny i kosztowny to nałóg i znaleźć coś, co zachęci nas do rzucenia palenia. Wiele osób, podliczając, jak wiele wydają na papierosy w ciągu roku postanawiają przestać palić, a zaoszczędzone sumy odkładać na jakiś cel. Widząc jak kwota ta z miesiąca na miesiąc rośnie i planując, jak ją wykorzystać (np. wycieczka w ciepłe kraje), z pewnością łatwiej będzie wytrwać w postanowieniu, by więcej nie wydać ani złotówki na papierosy.

jak rzucić palenie

jak rzucić palenie

Oprócz motywacji potrzebny jest konkretny plan. Jedni wolą rzucać palenie stopniowo, inni z dnia na dzień – metodę należy dopasować do własnych możliwości. Warto też poinformować bliskich o swoich planach, gdyż w czasie „detoksu” możemy czuć się rozdrażnieni i poirytowani, co wpłynie też na nasze otoczenie. Wsparcie bliskich będzie w tym czasie nieocenione. Może nawet ktoś z rodziny czy przyjaciół zechce do nas dołączyć w walce z nałogiem – we dwójkę zawsze raźniej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *