jazda na rowerze

Jazda na rowerze – jak jeździć, żeby schudnąć?

Wraz z nadejściem ciepłych dni pojawili się miłośnicy różnych aktywności fizycznych na świeżym powietrzu . Jedną z popularniejszych i dostępnych dla wielu jest jazda na rowerze. Ma ona wiele zalet, gdyż łączy w sobie rekreacyjne spędzanie wolnego czasu i dbanie o zdrowie oraz figurę. Ale jak jeździć na rowerze, by szybko i efektownie schudnąć oraz wymodelować sylwetkę?

Jazda na rowerze, a skuteczne odchudzanie

Jazda na rowerze to świetny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów. Jest to aktywność, która nie obciąża stawów, w przeciwieństwie do biegania, dlatego poleca się ją osobom z większą nadwagą lub dopiero rozpoczynającym swoją przygodę z ćwiczeniami.

jazda na rowerze

Jeżdżąc na rowerze, istnieje małe prawdopodobieństwo wystąpienia kontuzji. Poza tym na rowerze można jeździć z kimś bliskim, spędzając przy okazji wspólnie miły czas. Aby jednak faktycznie efektownie chudnąć na rowerze, ważna jest odpowiednia technika jazdy oraz odpowiednio intensywny wysiłek fizyczny.

Jak jeździć, aby schudnąć – najważniejsze zasady

Po pierwsze, niezwykle ważna jest regularność w jeżdżeniu rowerem. Nie możemy oczekiwać spektakularnych efektów, jeżdżąc na wycieczki rowerowe od przypadku do przypadku, nawet jeśli każdy trening byłby bardzo intensywny. Jak w przypadku innych aktywności fizycznych, również jazda na rowerze powinna odbywać się regularnie. Zaleca się jeździć minimum trzy razy w tygodniu, przez ponad 30 minut. Dopiero po 30 minutach jazdy ciało zaczyna spalać tkankę tłuszczową, dlatego krótszy trening nie da większych efektów. Już godzinna jazda na rowerze pozwala spalić jakieś 400 kcal.

jazda na rowerze

Po drugie, warto wybrać trasę bez wzniesień i pagórków. Chodzi o to, by przez cały czas treningu nie przerywać pracy nóg, a jadąc w dół, trzeba by było przerwać pedałowanie. Poza tym jazda pod górę bardziej wpłynie na umięśnienie nóg niż na spalenie tkanki tłuszczowej. Po trzecie, warto postawić na trening interwałowy. Na czym polega? Otóż przez pierwsze 20 minut jazdy jedziemy umiarkowanym tempem, dopiero po upływie tego czasu przyspieszamy i pedałujemy z całych sił przez kilka minut, by następnie znów na chwilę zmniejszyć tempo. Przed treningiem interwałowym należy jednak zadbać o dobrą rozgrzewkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *