jesienna chandra

Jesienna chandra – jak sobie z nią poradzić?

Przyszła jesień, a z nią kolorowe, spadające liście z drzew, coraz więcej deszczowych dni, coraz dłuższe wieczory… Choć to piękna pora roku, bywa też ponura. Nic dziwnego, że statystycznie najczęściej właśnie wraz z nadejściem tej pory roku odczuwamy znaczny spadek nastroju – łapie nas jesienna chandra. Jak sobie z nią poradzić?

Jesienna chandra – dlaczego nas dopada?

Nadejście jesieni to czas, gdy długie i słoneczne dni nagle ustępują miejsca zimnym, ponurym porankom, dużym opadom deszczu i szybkim zachodom słońca. Musimy wyjąć z głębi szaf cieplejsze płaszcze, szaliki i obuwie. Poranki bywają tak zimne, że większość z nas już wyciąga czapki i rękawiczki. Czuć, że dużymi krokami zbliża się zima… Wspomnienie letnich, przyjemnych wieczór spędzanych nad jeziorem lub przy ognisku z przyjaciółmi może wywoływać nostalgię. We znaki daje się też brak promieni słonecznych, schowanych za deszczowymi chmurami. Do tego opady deszczu, spadające liście z drzew – wszystko to może wprawiać nas w zły nastrój. jesienna chandra

jesienna chandra

Dlatego jesienna chandra nie jest zjawiskiem ani nowym, ani specjalnie dziwnym. Każdy z nas radzi sobie z nią inaczej – jedni lepiej, inni gorzej. Co robić, by mimo słabszego samopoczucia nie tracić radości z życia i motywacji do działania w tym okresie?

Sposoby na jesienną chandrę

Aby skutecznie walczyć z jesiennym obniżeniem nastroju, warto zadbać o siebie i swoje potrzeby emocjonalne. Zapewnijmy sobie odpowiednią dozę relaksu, znajdźmy czas na zajęcia, które sprawiają nam przyjemność. Oprócz tego warto zadbać o siebie od strony fizycznej – ważna jest urozmaicona dieta i odpowiednia dawka snu. Wraz z nadejściem jesieni mnóstwo osób zaczyna chorować, a wynika to z obniżonej odporności organizmu. Aby nie paść ofiarą wirusa, warto jeść dużo warzyw, owoców oraz mięsa, które uzupełnią niedobory witamin i wzmocnią nasz organizm. W razie potrzeby warto niektóre z nich suplementować, na przykład witaminę D. Chociaż pogoda w jesienne dni może nie zachęcać do wychodzenia na zewnątrz, nie rezygnujmy z aktywności fizycznej. To właśnie ona powoduje produkcję tak zwanych hormonów szczęścia, dlatego jest bardzo wskazana zwłaszcza w tym okresie. To może być energiczny spacer lub jogging z rana.

jesienna chandra
Odżywiaj się zdrowo.
jesienna chandra
Wysypiaj się.
jesienna chandra
Znajduj czas na zajęcia, które sprawiają Ci przyjemność.
jesienna chandra
Dbaj o aktywność fizyczną.

Polska, złota jesień kojarzy nam się z wieloma pięknymi barwami, często jednak jesień w mieście bywa bardzo szara i ponura. Aby nie dopadła nas jesienna chandra, warto otaczać się kolorowymi przedmiotami, które odegnają tę nieprzyjemną aurę. Warto uzupełnić swoją szafę o bardziej kolorowe ubrania, a także zmienić nieco aranżację sypialni bądź salonu. Wszystko to pozwoli nam przetrwać jesienne przesilenie bez popadania w stany depresyjne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *