kalmary

Kalmary – smaczny element zdrowej diety

Owoce morza typowe dla kuchni śródziemnomorskiej coraz częściej pojawiają się na stołach w naszych polskich domach. Choć nie każdy jest miłośnikiem tego rodzaju dań, nie da się ukryć, że kalmary mają wiele cennych składników odżywczych, a odpowiednio przygotowane stanową wyjątkowo smaczny dodatek do różnych potraw.

Dlaczego warto jeść kalmary?

Kalmary zaliczamy do głowonogów. Mają delikatny, słodko-morski smak oraz lekko gumowatą konsystencję. Podobnie jak większość owoców morza stanowią cenne źródło łatwo przyswajalnego białka, dużą ilość witaminy B, a także jodu, fosforu, fluoru czy selenu. Są uznawane też za naturalny afrodyzjak ze względu na swój wyjątkowy smak i aromat. Aż 80% całej masy kalmarów to część jadalna. Można je przyrządzać na różne sposoby, najczęściej smaży się je na głębokim tłuszczu, grilluje bądź dusi.

kalmary

Mogą być podawane jako danie główne, w formie zupy, ale też jako przystawka (na przykład popularne grillowane krążki z kalmarów) lub dodatek do sałatek. Kalmary są niskokaloryczne oraz lekkostrawne, dlatego stanowią ważny element zdrowej i zbilansowanej diety.

Jak podawać kalmary?

Przyrządzanie owoców morza to dla wielu osób „wyższa szkoła jazdy”, zwłaszcza gdy wcześniej nigdy nie mieli z nimi do czynienia. Na szczęście przyrządzenie kalmarów nie wymaga specjalnych umiejętności w kuchni. Do jedzenia nadaje się mięso z korpusu oraz odnóża, które najpierw należy oczyścić z błon zewnętrznych, a także usunąć wnętrzności.

kalmary

Kalmary są dostępne w sprzedaży w wersji świeżej, mrożonej lub marynowanej, w całości lub pokrojone w pierścienie. Krążki z kalmarów w panierce smażone na głębokim tłuszczu to najpopularniejsza przystawka z tych owoców morza, którą można podawać z sałatką i różnymi sosami. Więcej ciekawostek na temat kalmarów znajdziecie TUTAJ.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *