Kurczak to zdrowe mięso i świetna propozycja dla osób dbających o linię. Kurczak bez tłuszczu poleca się na obiad i nie tylko!

Kurczak bez tłuszczu na trzy sposoby

Kurczak bez tłuszczu to najzdrowsza mięsna propozycja dla całej rodziny. Mięso drobiowe można przygotować na wiele sposobów, poddając je każdemu rodzajowi obróbki termicznej, doprawiając różnymi przyprawami i serwując w towarzystwie dowolnych dodatków węglowodanowych (ryżu, kasz, makaronów, ziemniaków, klusek…). Masz kurczaka i nie masz pomysłu na obiad? Oto trzy propozycje na wyśmienitego kurczaka faszerowanego.

Kurczak faszerowany orzechami

Kurczak nadziewany orzechami włoskimi to oryginalna propozycja  na obiad lub kolacjęDo przygotowania farszu orzechowego będą nam potrzebne: łuskane orzechy włoskie (około szklanki), rodzynki (2-3 łyżki, im więcej rodzynek – tym słodszy będzie farsz), kieliszek koniaku (nieobowiązkowo, zrezygnujmy z niego, jeśli obiad będą z nami jadły dzieci), podroby (wątróbka i serce kurczaka), bułka tarta (2 łyżki), jajko, mleko (pół szklanki), przyprawy (sól, pieprz). Jak przygotować orzechowy farsz? Kolejno: rodzynki zalewamy koniakiem, na desce siekamy orzechy i podroby. Następnie przekładamy wszystko do jednej miski i dodajemy: bułkę tartą, mleko i jajko – łączymy wszystkie składniki i doprawiamy do smaku. Farsz gotowy. Wystarczy teraz wypełnić kurczaka nadzieniem, możemy dodatkowo obłożyć go słoniną lub boczkiem, obsmażamy na maśle, a następnie przekładamy go do brytfanki i pieczemy około 30-40 minut.

Kurczak faszerowany kukurydzą

To przepis ekspresowy! Do przygotowania tego farszu będziemy potrzebować: puszki kukurydzy w zalewie, szklanki posiekanych orzechów, szklanki mięsa mielonego (może być drobiowe, ale sprawdzi się również mieszanka lub mięso wieprzowe), zielona papryka i pęczek natki pietruszki, jajko, przyprawy (sól, pieprz). Kukurydze odsączamy i mieszamy z mięsem mielonym, orzechami i pokrojoną papryką, jajkiem oraz przyprawami – wszystkie składniki łączymy i… farsz gotowy! Nadziewamy kurczaka, przekładamy go do brytfanki, obkładamy wiórkami zamrożonego masła i kładziemy nań zieloną pietruszkę. Kurczaka pieczemy przez 40-50 minut.

Kurczak faszerowany ryżem

Kurczak bez tłuszczu nadziewany ryżem i papryką to zdrowa propozycja dla całej rodzinyTo idealna propozycja dla tych, którym zależy, by ich kurczak bez tłuszczu był jak najbardziej dietetyczny. Do przygotowania farszu ryżowego będziemy potrzebować: 3-4 łyżki suchego ryżu, cebulę, pieczarki lub paprykę czerwoną, 2 łyżki tłuszczu (może być oliwa z oliwek), jajko, przyprawy (sól, pieprz, tymianek i uniwersalna przyprawa do kurczaka). Ryż gotujemy przez około 10 minut w wodzie z solą, a następnie odcedzamy i odstawiamy do przestygnięcia. Posiekaną cebulę i pokrojone drobno pieczarki lub paprykę czerwoną podsmażamy na oliwie, dodajemy do nich ryż i wszystko doprawiamy do smaku. Farsz gotowy. Kurczaka nadziewamy i przekładamy do brytfanki, podlewamy go wodą i ewentualnie obkładamy wiórkami zamrożonego masła (skórka będzie wówczas złocista i chrupiąca). Kurczaka pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 oC przez  około 40-45 minut.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *