magnez

Magnez, a stres, migrena, depresja…

Jesień to okres, gdy łatwo dopada nas znużenie, depresja oraz ogólne osłabienie. Nadmiar stresu, szybkie tempo życia oraz brak czasu na zadbanie o swoje zdrowie nie pomaga w zachowaniu równowagi psychicznej i emocjonalnej. Czasem jednak powód złego samopoczucia jest bardziej prozaiczny. Wszystkiemu winien jest magnez, a właściwie jego brak. Jak niedobór magnezu odbija się na naszym samopoczuciu? I jak go uzupełnić?

Magnez, a stres i uczucie zmęczenia

Stres to w dzisiejszych czasach jeden z głównych powodów pogorszenia stanu zdrowia. Choroby sercowe, problemy z układem trawiennym czy depresja są dziś w przeważającej części wynikiem długotrwałego stresu. Gdy żyjemy w permanentnym stresie, nasz organizm pracuje na najwyższych obrotach. W efekcie możemy mieć problemy ze snem, z trawieniem, pojawi się nadciśnienie, kołatanie serca, bóle głowy, nawet migreny i spadek koncentracji. Widać więc, że nadmiar stresu może mieć bardzo negatywne skutki.

magnez
Objawy niedoboru magnezu

magnez

Jak na to wszystko wpływ może mieć magnez? Udowodniono, iż niedobory magnezu w organizmie bardzo obniżają naszą odporność na stres, który, wywołując lawinę niekorzystnych skutków, jeszcze pogłębia problem niedoboru magnezu. To takie koło zamknięte. Aby z niego wyjść, warto rozpocząć od świadomego uzupełniania niedoborów magnezu w organizmie, a także poszukania zdrowych i skutecznych sposobów na radzenie sobie w sytuacjach stresowych.

Jak zwalczyć niedobór magnezu?

Niedobory magnezu najłatwiej zniwelować, spożywając produkty bogate w ten pierwiastek. Znajdziemy go przede wszystkim we wszelkiego rodzaju ziarnach, na przykład w pestkach dyni, migdałach, słoneczniku, orzechach pistacjowych, laskowych i włoskich. Bogate w magnez jest także pieczywo pełnoziarniste, kakao zawarte w gorzkiej czekoladzie, kasza gryczana, a także banany, fasola, szpinak, ryż brązowy, sery typu Cheddar i Parmezan, kiełki pszenne, soja oraz soczewica. Warto nieco urozmaicić dietę o wspomniane produkty, by uzupełnić magnez w organizmie. Bardzo ważne jest też unikanie nadmiernego stresu, wysypianie się oraz regularny relaks – dzięki temu nie utracimy tego cennego pierwiastka.

magnez

magnez

magnez
Źródła magnezu

Więcej praktycznych informacji o roli magnezu w organizmie znajdziecie TUTAJ.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *