Znajdźmy chwilę na śniadanie mistrzów

Śniadanie mistrzów

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Jego zadaniem jest dostarczenie organizmowi energii i rozkręcenie metabolizmu. Powinno być skonsumowane do godziny po przebudzeniu, a skomponowane tak, by było pełnowartościowe i… smaczne.
Do dzieła zatem!

1. Węglowodany.

Najlepiej zaaplikować je sobie w postaci pełnoziarnistego pieczywa lub niesłodzonych płatków śniadaniowych.

Pieczywo pełnoziarniste - ciemne i żytnie

2. Białko i wapń.

W naszym śniadaniowym menu powinny znaleźć się przetwory mleczne: jogurty, kefir, twaróg lub ser żółty oraz wędliny i  jajka.

Tosty z wędliną i jajkiem sadzonym

3. Witaminy

Śniadanie to czas na spożycie pierwszej z pięciu obowiązkowych porcji warzyw i owoców. Możemy je zjeść osobno lub połączyć z jogurtem i płatkami, czy dodać do kanapek.

Muesli z jogurtem i owocami

4. Co do picia?

Najzdrowsze rozwiązane to woda lub świeżo wyciśnięty sok owocowy. Jeżeli nie wyobrażamy sobie śniadania bez ciepłej herbaty – wybierzmy owocową.

Orzeźwiająca herbata z mięty pieprzowej

 

To będzie dobry dzień, dzień dobry!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *